Fastpro

Fastpro, “se oikea ruuvikauppa,” on erikoistunut ruuvien ja kiinnikkeiden myyntiin. Laajan, yli 10 000 artikkelin valikoiman ja jatkuvasti laajenevan tarjonnan ansiosta tehokas varastonhallinta on ratkaisevan tärkeää yrityksen menestykselle. Jatkaakseen nopeiden ja luotettavien palveluiden tarjoamista Fastpro päätti päivittää varastoautomaattinsa.

 

Vaikka Fastpro oli käyttänyt kolmea Kardex 250 NT varastoautomaattia vuodesta 2001 varastonhallintaansa, kävi selväksi, että oli aika päivittää laitteistoa. Nykyiset järjestelmät olivat luotettavia, mutta teknologian edistysaskeleet ja lisääntyneet asiakasvaatimukset tekivät laitteiden modernisoinnista välttämätöntä. Fastpro otti yhteyttä Relevator myydäkseen vanhat laitteensa ja investoidakseen samalla uusiin käytettyihin varastoautomaatteihin.

 

Konsultoituaan Relevator kanssa Fastpro päätti myydä kolme Kardex 250 NT varastoautomaattiaan ja korvata ne uudemmilla ja tehokkaammilla ratkaisuilla. Relevator hoiti kolmen varastoautomaatin myynnin, mikä vapautti Fastpro sekä tilaa että pääomaa investoida uuteen laitteistoon.

 

Optimoidakseen varastonhallintaansa Fastpro päätti investoida kahteen käytettyyn Kardex Megamat RS 350 karusellivarastoon sekä kahteen uuteen Kardex Shuttle XP 500 varastoautomaattiin, jotka ovat peräisin Kardex Remstar. Yksi tämän lähestymistavan eduista oli, että kaikki yksiköt, olipa kyseessä käytetyt tai uudet, toimitettiin ja asennettiin samanaikaisesti saman toimittajan toimesta.

 

Tämä varmisti, että Fastpro pystyi hyödyntämään Kardex Remstar alkuperäistä huoltoa ja tukea, jopa käytettyjen koneiden osalta. Käyttämällä yhtä ja samaa toimittajaa asennuksessa Fastpro sai helposti yhtenäistä ja ammattimaista palvelua kaikille varastoautomaateilleen, mikä edisti tehokasta ja sujuvaa käyttöönottoa.

 

Uudella asennuksella on ollut merkittävä positiivinen vaikutus Fastpron toimintaan:

 

Uuden laitteiston ansiosta Fastpro on pystynyt optimoimaan varastonhallintaansa, mikä on johtanut nopeampaan tilausten keräilyyn ja lyhentyneisiin toimitusaikoihin. Uudet järjestelmät tarjoavat suuremman varastointikapasiteetin, mikä mahdollistaa laajemman tuotevalikoiman käsittelyn. Myymällä vanhat laitteet ja investoimalla käytettyjen ja uusien järjestelmien yhdistelmään Fastpro on saanut enemmän kapasiteettia rahalleen. Sekoitusratkaisun valinta mahdollisti budjetin laajentamisen ja siten varastointikapasiteetin ja tehokkuuden optimoinnin entisestään.

 

Tämä tapaus osoittaa, kuinka hyvin suunniteltu suunnittelu voi tuoda pitkän aikavälin etuja yritykselle. Yhteistyössä yhden toimittajan kanssa sekä vanhojen koneiden myynnissä että uusien käytettyjen ostossa Fastpro ei ainoastaan säästänyt aikaa vaan myös yksinkertaisti prosessia.

 

Lisäksi käytettyjen koneiden valinta edistää ympäristöystävällisempää ratkaisua pidentämällä laitteiden käyttöikää sen sijaan, että vuodelta 2001 peräisin olevat koneet yksinkertaisesti romutettaisiin. Tämä on selkeä esimerkki siitä, kuinka ympäristötietoisuus ja kustannustehokkuus voivat tuottaa merkittäviä pitkän aikavälin hyötyjä yritykselle.